Dersin Adı | Malzeme Bilgisi |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MICM 107 | Güz | 3 | 0 | 3 | 5 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | - | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | İç mekanda kullanılacak malzemeleri ve özelliklerini, mekandaki kullanım yerlerini öğreterek ihtiyaca cevap verecek malzemenin seçiminin yapılabilmesi amaçlanmaktadır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu dersin içeriği yapıda kullanılan malzemeler, malzemelerin üretim yöntemleri malzemelerin uygulaış biçimleri, yapının bölümlerine uygun malzeme seçimi gibi konuları kapsar. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Malzemelerin sınıflandırılması, | Şimşek, O., "Yapı Malzemesi I", Seçkin Yayıncılık (2016). ISBN:9789750235542 21-28 |
2 | Malzemelerin fiziksel özellikleri | Şimşek, O., "Yapı Malzemesi I", Seçkin Yayıncılık (2016). ISBN:9789750235542 99-131 |
3 | Malzemelerin mekanik özellikleri | Şimşek, O., "Yapı Malzemesi I", Seçkin Yayıncılık (2016). ISBN:9789750235542 39-91 |
4 | Doğal taşların oluşumlarına göre sınıflandırılması, taşların özellikleri, kullanım yerleri, uygulamaları. Doğal taşların duvarda kullanımı ve uygulamaları | Şimşek, O., "Yapı Malzemesi II", Seçkin Yayıncılık (2015). ISBN:9789750235559 209-220 |
5 | Metaller, metallerin yapıda kullanımı | Şimşek, O., "Yapı Malzemesi II", Seçkin Yayıncılık (2015). ISBN:9789750235559 203-207 |
6 | Refrakter malzemeler, kiremitler, asmolen bloklar | Şimşek, O., "Yapı Malzemesi II", Seçkin Yayıncılık (2015). ISBN:9789750235559 111-137 |
7 | Kireç ve alçı üretimi, özellikler, yapıda kullanımları, alçı ve kireçten üretilen yapı malzemeleri | Şimşek, O., "Yapı Malzemesi II", Seçkin Yayıncılık (2015). ISBN:9789750235559 35-48 |
8 | Ara Sınav | |
9 | Çimentonun üretimi, özellikleri, türleri, kullanıldıkları yerler | Şimşek, O., "Yapı Malzemesi II", Seçkin Yayıncılık (2015). ISBN:978975023555923-35 |
10 | Betonun üretimi, taşınması, yerleştirilmesi, kürü, beton sınıfları, bazı özel beton türleri | Şimşek, O., "Yapı Malzemesi II", Seçkin Yayıncılık (2015). ISBN:9789750235559 67-81 |
11 | Ağaç malzemenin elastiklik ve direnç özellikleri | Şimşek, O., "Yapı Malzemesi II", Seçkin Yayıncılık (2015). ISBN:9789750235559 83-108 |
12 | Ağaç malzemenin kurutma türleri | Şimşek, O., "Yapı Malzemesi II", Seçkin Yayıncılık (2015). ISBN:9789750235559 83-108 |
13 | Yonga ve lif levha özellikleri | Şimşek, O., "Yapı Malzemesi II", Seçkin Yayıncılık (2015). ISBN:9789750235559 83-108 |
14 | Lamine masif ağaç malzemeler | Şimşek, O., "Yapı Malzemesi II", Seçkin Yayıncılık (2015). ISBN:9789750235559 83-108 |
15 | Dönem Tekrarı | Şimşek, O., "Yapı Malzemesi I", Seçkin Yayıncılık (2016). ISBN:9789750235542, Şimşek, O., "Yapı Malzemesi II", Seçkin Yayıncılık (2015). ISBN:9789750235559 |
16 | Final |
Ders Kitabı | Yapı malzemeleri , Volkan ATMACA, YEM yayınları 2012. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | MMOB mimarlar odası Doğal taş ve endüstrisi kataloğu, YEM yayınları 2007, TMMOB mimarlar odası Anadolu da malzeme ve mimarlık,2005. |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 14 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | 1 | 16 |
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 3 | 60 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 5 | 70 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 5 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | 1 | 8 | |
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 7 | |
Final Sınavı | 1 | 9 | |
Toplam | 147 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | İç mekan tasarımı alanına temel oluşturan teknik bilgi,yöntem ve araçlar hakkında bilgi sahibi olacaktır. | X | ||||
2 | İç mekan tasarımı alanında edindiği teknik ve yöntemsel bilgileri uygulama alanında kullanıp, yorumlayıp; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilecektir. | X | ||||
3 | Pazar koşullarını inceleyip gelir yönetimi uygulamalarını tanıyıp bu doğrultuda strateji oluşturabilecektir. | |||||
4 | İç mekan tasarımı alanında sektörle ilgili mevzuat, temel değerler ve ilkeler hakkında bilgi sahibi olacaktır. | |||||
5 | Yaratıcı ve yenilikçi düşünebilecek, öğrenilen bilgilerin yenilikçi bir düşünce tarzı ile alışılmış uygulamaların dışındaki ortamlarda da uygulayabilecektir. | X | ||||
6 | Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilecek, açık fikirli, eleştiriye açık, yapıcı ve özgüven sahibi olacak, etkin ve verimli çalışabilecektir. | |||||
7 | İş etiğinin değerlerine uymanın gereğini özümseyecek, alan ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olacak ve bunları uygulayabilecektir. | |||||
8 | Bir yabancı dili kullanarak iç mekan tasarımı alanı ile ilgili bilgileri izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecektir. | |||||
9 | İç mekan tasarımı alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilecektir. | |||||
10 | Yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyecek, bilgilerini yenilemeye ve sürekli geliştirmeye yönelik çalışmalar yapacaktır. | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest